Alex Schulman vs. Blondinbella


idag när jag hoppade av bussen på busstorget snappade jag upp en metro i alla hast. på framsidan ser jag en bild på alex schulman sittandes på någonslags moppe som annars skulle varit rätt cool men nu ser den bara löjlig ut. han har tydligen (i brist på annat att skriva om?) skrivit ett debattinlägg om Blondinbella (http://www.blondinbella.se/). när jag läser artikeln kan jag inte låta bli att fundera över om han verkligen har läst isabellas blogg överhuvudtaget eller om han blandar ihop den med Kenzas (http://www.kenzas.se/)? Schulman skriver:
 
"Hon är ingen stor tänkare, Blondinbella. Hon diskuterar sällan saker och ting. Hon erbjuder inga analyser och låter ofta bli de stora frågorna i livet"

det som skiljer isabellas blogg från exempelvis kenzas är just, enligt min mening, att hon faktiskt diskuterar olika ämnen, så som hur man tränar rätt, äter rätt, hittar motivation för att gå i skolan osv. hon fyller inte sin blogg med tråkiga inlägg om vad hon har gjort idag och vad hon ska göra imorgon. men ändå är det just det som schulman senare i debattartikeln påstår:

"Hon vaknar (trött!), äter frukost, går till plugget (boring!), hittar en ny foundation (supersnygg!), köper en blus, tränar (beach 2008!), äter en glass i solen (mums!) och sen går hon hem och tittar på en film med Nils (Mys!). Hon somnar och vaknar upp till en ny bloggdag (trött!)."

han gör ett antal fel när han skriver dessa meningar. 1. isabella är oftast mycket pigg och positiv om mornarna. 2. hon gillar ju att gå i skolan! 3. hon tränar för att MÅ bättre inte för att SE bättre ut. jag undrar fortfarande om han inte förväxlat blondinbella med kenza? hon däremot skriver knappt aldirg nått vettigt i sin blogg. läs själva så får ni se, man tröttnar fort på att läsa om hur mycket godis hon käkar, hur mycket hon gillar sin hund armani och hur mycket hon saknar sin pojkvän Theo som hon träffade på en utomlandssemster för inte så länge sen.

Schulman skriver också, som om det inte räckte nu, att Isabella inte lever ett liv som kan anses intressant och att hennes enda abmition är att skriva om sina vardagligheter. HALLÅ? Isabella är 17 år gammal, har startat och driver två (snart tre) företag, är förmodligen en av de mest inflytelseria ungdomar i sverige just nu och råkar dessutom se bra ut och veta vad hon vill i livet. om inte hennes liv är intressant så vet jag inte vad...

Isabella är vad jag skulle vilja kalla en sann entreprenör som får 400 000 besök på bloggen i veckan och tjänar dessutom multum på det. dessa pengar tjänar hon inte helt smärtfritt; hon lägger ner många timmar på bloggen och skriver dessutom intressanta inlägg som många säkerligen har nytta av.

summa sumarum så vill jag uppmana Alex Schulman att göra mer research innan han kastar ur sig ett debattinlägg av denna typ. gå själva in och läsa Isabellas blogg, jämför gärna med kenzas, så kommer ni förstå varför jag la ner så mycket tid och kraft på att skriva allt detta...

läs hela artikeln här: http://metro.se/se/article/2008/08/13/20/2056-45/index.xml

/S

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är väl inget direkt fan av bella men måste hålla med dig i ditt inlägg. Även om jag inte tycker som henne så skriver hon iaf inlägg med innehåll och får också reaktioner på det. (tillskillnad från kenza). Bra inlägg av dig och bra vågat! hoppas fler hittar hit!

2008-08-15 @ 11:58:28
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: lisa

Få gratis smink eller presentkort genom att samla poäng! Bli medlem på gratismakeup genom att klicka här nedan så får du 50 poäng som välkomnspresent!



http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=19411

2008-08-15 @ 13:40:30
Postat av: tips

Vad behöver du ? Svara på 1 fråga och motivera varför du ska vinna tävlingen. Vad vinner man då? Precis vad du vill vinna . Vill du vinna en kamera ska du motivera varför du behöver en kamera.



Kolla på www.giveme.se

2008-08-15 @ 14:26:55
URL: http://www.giveme.se
Postat av: carolin

jag håller med dig till fullo, jag läste hans blogg om vad han hade skrivit osv och jag läser blondinbellas blogg varje dag och han har totalt fel.

2008-08-15 @ 14:39:45
URL: http://www.metrobloggen.se/wildenius
Postat av: Frida

Du sätter ord på mina tankar :)

2008-08-16 @ 10:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0