gott nytt år 2009

igår såg jag sex and the city för andra gången (första var på bio med magnus...). men shit, jag slogs idag av hur bra den verkligen är. jag tyckte den var bra första gången också men igår slogs jag av allt som döljer sig bakom den filmen. herregud, dem behandlar livets stora frågor. scenen där carrie står i brudklänningen och får samtalet från Big som berättar att he can't do this. hjälp, vilken skådespelarinsats! det där kallar jag äkta hjärtkrossning. man ser på henne, hur hennes värld rasar samman på en sekund. och man känner med henne. man har varit där själv (okej, kanske inte i brudklänning men ändå). sen när steve berättar för mirandra att han varit otrogen. också en stark scen. carries sorg under "smekmånaden" i mexcio. att bara vilja ligga under täcket och vakna och tro att det är en dröm.

aah, att den sån film kan påverka så!

----

IDAG är det i alla fall nyårsafton. det firas med de närmsta hemma hos Jonna.


det här blir nog det sista blogginlägget för år 2008,
gott nytt år 2009!



Kommentarer
Postat av: Frida

Jag håller verkligen med dig angående Sex and the city!

2009-01-02 @ 14:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0