det där med att bo själv

 
jag har inte riktigt tänkt på att för första gången i mitt 
snart 21-åriga liv, bor jag helt själv. jag har bara mig
själv att tänka på, städa efter och anpassa mig efter.
samtidigt som det är skönt att ingen ber mig sluta sjunga,
eller att bara laga mat till sig själv, så är det lite ensamt
att det inte finns någon som väntar på en hemma eller
som överraskar med att ha diskat när man kommer hem.

än så länge trivs jag fantastiskt bra med mig själv,
men det har jag alltid gjort. jag har inga som helst problem
att hitta saker att göra på egen hand. sen har jag ju en underbar
syster med sambo bara en minut bort och min två bästa vänner
inom gångavstånd. så jag har det bästa av två världar -
skön ensamhet men tvåsamhet runt hörnet.

PUSS!


under mitt sängloft har jag en mini-walk-in-closet. lite vardagslyx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0