all the small things

jag såg ett så bra citat idag, på en skylt i en affär. men nu har jag glömt det.
det handlade något om att när du ser tillbaka på livet så är det de stunder som
du trodde var små som du kommer minnas som de stora. alla de små stunder i
livet som passerar men som kanske gör starkast avtryck i hjärtat.

jag tänker på mina fina vänner, och alla fina stunder ni har gett mig.

jag tänker på angelica, jonna och sara - hur vi hängde förr och fortfarande
när vi kan få ihop oss från fyra olika hörn i världen (typ). tänk så många
minnen vi har ihop; alla luncher på thai när vi sprang från skolan och tillbaka
för att hinna, första midsommar i varberg när ni fick cykla och hämta mig,
USA (behöver jag säga mer?), alla kärleksproblem... listan kan göras sjukt lång
men det behövs inte för jag har allt inne i mig.



jag tänker på moa. moa och jag som gjorde vår livs resa ihop. moa och jag
som alltid haft lite egen humör men ändå inte brytt oss när folk undrat vad
vi håller på med. första kärleken, första festerna, trägårn, fikor på karins som
vi aldrig talat högt om.. min moelimoa, som vet allt om mig.



& så min andra halva frida. hur vi bodde ihop i 20 år och umgicks varje ledig
stund men ändå valde att flytta hemifrån tillsammans. frida som har sett mig
gråta ut mitt hjärta när jag mått dåligt, sett mig skratta så det gjort ont i kinderna
när jag varit som lyckligast och lyssnat som bäst när jag behövt råd och hjälp.
frida, som jag skulle ge allt för.




det finns massa andra i min omgivning som får mig att le om dagarna,
som inte blivit nämnda här, så PUSS på er alla för att ni gör livet en
hel del mycket bättre :)


godnatt,
sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0