kill your darlings

Jag skrev mitt första blogginlägg någonsin den 18:e januari 2007. Det är snart
fem år sedan och det har hänt så otroligt mycket sedan dess. Jag har blivit vuxen. Jag har
gråtit ut mitt hjärta på bloggen när livet har vänt och jag har skrikit ut min lycka när turen varit
på min sida. Jag har älskat, jag har hatat, jag har funderat, jag har ventilerat, jag har varit
väldigt öppen och jag har varit hemlighetsfull. Vet ni vad? Att blogga har hjälpt mig att
bearbeta livet under dessa fem år.
På något konstigt sätt har det känts spännande att
veta att andra människor, som jag känner och inte känner, läser det jag skriver.

Men det var när jag började skriva på min årsresumé för 2011 som jag insåg att jag
vill faktiskt inte dela med mig av allt längre.
Jag vill inte ta bort namn ur sitt sammanhang,
skriva i gåtor, välja vad som ska berättas och vad som inte ska berättas. När man inte
känner glädje av att göra något längre vet man att det är dags att knyta ihop säcken,
tänka på refrängen och ta farväl.

Så det här är mitt sista blogginlägg. Kanske någonsin, kanske bara på en väldigt lång
tid. Men jag säger; tack bloggen för fem fantastiska år, men jag går vidare nu, på
självständiga ben ut i stora världen.




// S


Kommentarer
Postat av: Moa

Det har varit ett nöje att läsa här ❤

2012-01-05 @ 10:01:39
Postat av: jönna

kan inte göra annat än att instämma med moa! mitt hjärta hälsar till ditt <3

2012-01-08 @ 17:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0