it ain't gonna be me

hej!

efter winnerbäckkonserten så tänkte jag skrivit ett långt hyllnings inlägg om hur bra han var osv, men sen kom jag på att ni har nog hört det förr. sen tänkte jag att jag skulle skriva ett hatinlägg om den man som nästan förstörde hela min kväll på konserten. han som med sina två kompisar (de var i 30-40 år åldern) hamnade bakom mig och mitt sällskap, försökte knö sig fram och slutligen hamnade framför oss. jag, som ju inte kan hålla tyst, sa till honom att jag inte tänkte ha en armbåge i ryggen hela konserten och att innan dom kom var det visst inga problem. då fick jag höra saker som att lilla stupman borde gå hem och sova och att jag var ett kötthuvud. kan låta skoj så här i efterhand men jag bokstavligt talat kokade av ilska. det pratas om fulla ungdomar, men jag skulle istället välja att dissa fulla vuxna, de är nog så mycket mer omogna. MEN, å andra sidan, hur skoj är det med ett hatinlägg?

efter konserten mötte jag och angie upp magnus med kompisar och vi åkte till "majas vid havet", en krog i varberg. det ryktades om att en viss lars eventuellt skulle dyka upp där. helt hipp som happ, när jag och angie står och beskådar fulla vuxna som dansar står en livs levande Lars Winnerbäck kanske en 3 meter ifrån oss och dricker öl. Magnus lyckades både prata med Lars och få hans plektrum. om jag är avundsjuk?

ett tag senare entrar Lars scenen, ganska oförberett och med ett ihopfixat band. sedan spelar han 4-5 låtar för de, inte mer än hundra, människor inne på majas. OM jag och angelica var lyckliga. när vi vinkade till honom och han log mot oss var lyckan gjord och vi kunde lika gärna dött på plats. vi myste i lyckan hela vägen till stugan vi skulle sova i och levde nog på detta dagarna efter, om vi inte gör det fortfarande.

helgen spenderades i M:s stuga och det var härligt på alla sätt och vis. jag kände mig totalt avkopplad och om möjligt ännu mer kär när vi kom hem igår.



jag ser fram emot en socamogu helg.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0