serious talk

hej.

det var längesedan jag mår så bra som jag mår nu. främst beror det på all den tyngd som lyfts från mina axlar när det gäller skolarbete. det kan också dels bero på vad som disskuterades i timmar i natt. vi backar tiden sisådär 24 timmar.

vi begav oss till angelica för att kika schlager och dricka vin/grogg/cider osv. det var riktigt trevligt, synd dock att perelli inte fick de poäng hon förtjänade. bussen tog oss till trägårn där det var mycket och trevligt folk. ja, jag vågar nog påstå att det är en av de bättre kvällar jag haft där. lite dans, lite vimmelkort, lite migel, ett sms och ett samtal senare var jag påväg neråt borås gator. som så många gånger förr.

jag hade nog redan från början bestämt mig för att vara lite modigare denna gång. för hur många gånger har jag inte predikat om hur dumt det är att hålla inne på saker som sedan kan vara försent att få säga? jag kan väl inte direkt påstå att vi nådde konsenus - långt därifrån. men nu är jag så mycket klokare på hur du beter dig och varför du gör som du gör. ja, att lätta på hjärtat har väl fått en ny innebörd. vi är nog trots allt ganska olika du och jag och nu får vi se var vinden för oss.  

och du, som börjar på alfabetets bokstav numero cinco, vi är ju så fast i den här situationen som vi befunnit oss i de senaste livstiderna. känns det som. och det kommer inte hända nånting alls om inte nån gör nått oväntat/drastiskt. och som det är just nu är det inte jag som kommer vara den som agerar... men du är ju ändå bättre än bäst.


/ S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0