lurendrejeri

när jag hade läst ut körkortsteori boken (stolt!) satte jag på tv:n för att inte känna mig så ensam när jag skulle steka köttfärs. det var kanal 3 och jag hörde genast att det var en såndär ordlek, tror det hette momento. tjejen i rutan, som jag till en början endast hörde och inte såg, skulle få tittarna att lista ut ett ord. jag hörde hur hon sa: "ett land som börjar på D och som är vårt grannland".

hmmm, vad kan det vara?! seriöst, den ledtråden borde får hela sveriges befolkning som är hyffsade på geografi att förstå att det är Danmark de söker. efter detta fortsatte tjejen att ge en hel drös med ledtrådar: huvudstaden heter köpenhamn, olsen brothers är där ifrån, ströget, tivoli osv.. hur många tror ni det var som redan vid första ledtråden ringde in? MASSA givetvis. man blir lurad och glad, över att kunna svaret. efter varje ledtråd ökade säkert inrigningarna mer och mer, men hur många utav dessa var det som kom fram? 1.

nu har jag inte exakta uppgifter på vad varje samtal kostar men jag kan väl gissa på att det ligger på 10 spänn eller nått sånt. tänk vilka pengar dom drar in! och vad är knepet? JO, ge tittarna massvis av lätta ledtrådar så att alla kan svaret och därmed också ringer in. vad hände med de gamla hederliga frågeprogrammen som ställde seriösa och kluriga frågor? jag blir så irriterad. "huvudstaden heter köpenhamn".. tjena.

well well, det är i alla fall skönt att ha katten att prata av sig med.

/S (som fortfarande är upp över öronen förälskad i sin Magnus)


Kommentarer
Postat av: moa

Jag kollade på ett liknande idag. Då var de fyra första bokstäverna "NATT". Folk ringde in och gissade på: nattinatti, nattmat, nattmacka, nattmössa osv osv. Till slut (efter någon timma) kom ledtråden NATTM. Och till slut var rätta svaret NATTMOLN. jag säger bara, vad är ett nattmoln? jag blev galen.

2008-09-05 @ 15:31:38
URL: http://moelimoa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0