and I sing this song

idag är det torsdag och det är min fjärde dag som arbetslös. det kan tyckas verka jobbigt; man måste ju ha ett jobb för att tjäna pengar. ja, så har jag tänkt också. men igår, så kom jag på det som får mina dagar att kännas bättre när jag går hemma. det här kan vara min enda "ledighet" innan jag går i pension. alltså, då räknar jag inte med semester osv. tänk er; det finns de som får jobb direkt efter gymnasiet och jobbar sedan resten av sina liv.

så jag tänker inte hänga läpp för att jag kanske missar en månadslön eller två, istället ska jag ta till vara på den tid som jag kan ägna helt åt mig själv. inga måsten, inga krav. möjligtvis ett körkort som vill bli taget...


annars leker jag mest mamma här hemma denna vecka. pappa och pernilla är på mallorca och göttar sig och frida och melinda jobbar/går i skolan. så jag lagar mat, diskar, plockar iordning, ger katten mat, överraskar med efterätt osv.

jag har börjat prata med katten också. högt. och tror på största allvar att hon ska förstå.


Kommentarer
Postat av: Frida

du har varit en perfekt mamma den här veckan :)

2008-09-07 @ 18:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0