när gräset kanske är grönare på andra sidan

jag har funderat mycket över singelliv vs. förhållande den senaste tiden,
vilket kanske kan vara förståligt. och jag inser massa saker, saker man
kanske bara kan inse med lite distans till hela karusellen.

mitt i ett förhållande kan jag inte för fem öre förstå vad som kan vara så bra
med att vara singel. jag har ju allt jag behöver precis här & vad som än händer
så har jag ju alltid min älskade. men så fort singellivet tar sin början har jag
väldigt svårt att se vad som i hela fridens namn kan vara så bra med att
binda sig till en och samma person.

efter ett år av tvåsamhet är det ganska skönt med ensamhet. för vet ni vad?
det är lätt att tappa bort sig själv är nån annan är ens värld. just då var jag
verkligen beredd på att ändra min livsplaner för honom, och det gjorde jag också,
men nu känns det ganska skönt att ha tillbaka sina egna drömmar och mål
i livet. 

jag tror det är bra att ha singelperioder då & då. när jag blir vuxen kommer jag ha
tid för tvåsamhet, barn, gitemål och hela den grejjen. nu är det dags att ta vara på
sin galna ungdomstid & leva livet
.





min fina syster & jag (som snart ska komma på vad vi ska göra i höst)

Kommentarer
Postat av: frida

ja du, igår tog du vara på din galna ungdomstid ;) living the dream!

2009-08-02 @ 12:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0