9 snart 8

hjälp. vi åker om 9 dagar. om fem minuter är det 8 dagar kvar. på tisdag kan man säga "vi åker om en vecka". precis som när jag skulle åka till USA första gången tänker jag nu; hur förbereder man sig för att lämna sitt hem och inte komma tillbaka på ett bra tag? går det att förbereda sig för något sådant? visst, vi är borta i tio veckor, det är inte en livstid som jag kanske får det att låta som.. men ändå. man vill säga hejdå till alla. inte hejdå som i hej-då-för-alltid men hejdå som i hej-då-vi-ses-om-10-veckor-glöm-inte-bort-mig.

men jag vet hur det kommer vara. vi kommer hem i början av maj och hela borås har stått stilla. eller det kommer kännas så i alla fall. man tror att det kommer ta lång tid innan man känner sig som hemma men redan morgonen efter hemkomsten kommer allt kännas som vanligt igen. så det är kanske inte en sån big deal att vara borta hemifrån ett tag. egentligen.

men hela den här resan är en big deal. jag och moa började våra planer redan under daltorpstiden. det låg på is ett tag för att sedan flamma upp någongång i november. en gång fick jag en brosch av moa, som hon gjort själv. på den står det; "längtan efter drömmen". well, moa, längtan efter drömmen tar slut om 9 snart 8 dagar för då är vi där!




/S

Kommentarer
Postat av: Moa

Kan du inte sätta den broschen på ryggan? :) Jag gjorde ju en till mig också - kan sätta den på min.

2009-02-09 @ 17:34:30
Postat av: Sofia

BROSCHEN SKA MED!!

2009-02-09 @ 23:18:37
Postat av: Jonna

jag hoppas ni får en underbar resa och som sagt, det är tur att det finns bloggar så att jag kan följa vad ni har för er under ert stora äventyr! blir det resdagboken eller bloggen för din del? :)

2009-02-10 @ 14:36:14
Postat av: Sofia

ja precis :) vi håller kontakten via bloggarna.. det blir nog mest resdagboken tror jag. fast lite uppdateringar här emellan åt också!

2009-02-10 @ 22:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0