to my magnus

idag är det den 2 januari och det innebär att det var exakt 6 månader sedan jag och magnus blev tillsammans. som ni alla förmodligen vet befinner sig han just nu i en annan världsdel och det innebär att det är svårt för oss ge varandra någon slags present, dagen till ära. jag tänkte så hjärnan knakade och kom på att jag kan ju visst ge honom något; ett blogginlägg helt och hållet tillägnat honom.


när vi gick i tvåan såg upp till entreprenörs treorna. det fanns en i trean som jag tyckte var såå snygg. på nyårsafton 2006 träffade jag och angelica två killar från trean vid vattentornet, och den ena råkade då vara den som jag spanat lite på. "Tjaaaaa, entreprenör.." typ så lät det, och sen så kom det "Gott nytt åååår! En puss på det!", och så fick jag en två-sekunders puss från den snygga killen i trean. aah, coolt tänkte jag! men har inte han flickvän?


det var där det från alla första stunden började (jag skämtar med magnus och säger att vi firar tre år..). det kanske också ska nämnas att han inte har några minnen från vår nyårs-snabbis-puss vid vattentornet. i alla fall, sedan dess har det hänt mycket; xoy, trägårn, dejten på flotten, studenten... sommaren 2008 fylldes av magnus och den andra juli frågade han om vi hade en deal, och självklart hade vi det! herregud, man kan faktiskt säga att jag har svävat på moln sedan dess.


det kanske låter klyschigt att säga det men det var verkligen som att hitta hem när jag fann magnus. det är så självklart, så perfekt och så enkelt egentligen. efter ett halvår är jag fortfarande nykär. när vi ses i februari kommer jag absolut vara nykär och när han kommer hem i maj kommer jag vara helt sjukt nykär. 6 månader ligger bakom oss och hela livet framför. man kan ju aldrig veta något om framtiden men det jag vet är att magnus har gjort de senaste månaderna i mitt liv till de bästa någonsin.




Magnus, jag älskar dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0