stay the night

egentligen är det sjukt så fort man vänjer sig vid saker. jag har varit hemma i 6 dagar och allt känns redan "som vanligt". det känns inte som att jag har varit borta från denna vardag i 10 veckor. det känns verkligen inte så. det gick superfort att vänja sig vid att inte leva i en ryggsäck, att få hemlagad mat, att dricka mjölk, att inte äta godis/småäta och massa annat man trodde det skulle ta veckor att vänja sig vid.

jag har haft en fullspäckad vecka hittills. i måndags gjorde jag massa vuxen grejjer så som att vara på arbetsförmedligen och på banken och i tisdags var jag på jobbintervju. i går träffade jag angelica, jonna och sara, mina älskade vänner, för en lång fika på viskan. hjälp vad jag har saknat er! och hjälp så mycket vi alla har upplevt det senaste året sen vi tog studenten och så mycket vi har framför oss. idag åkte jag och frida till ulricehamn och hälsade på jaqueline. det var över ett år sedan vi sågs men som vanligt känns det inte som att det gått mer än en vecka. det är så det ska vara med vänner. imorgon blir det thailunch med daniel och grill med familjen på kvällen.

det känns bra att vara sysselsatt. nånstans här emellan lägger jag också tid på att läsa "Flickan som lekte med elden" som är den första boken jag och moa läser i vår bokcirkel. den verkar bra! fram till sida 100 ska vara avklarad på lördag, då det ska diskuteras.

det är en skön ledighet nu, eftersom att jag har fått sommarjobb nu i sommar. så nu kan jag verkligen njuta och bara vänta på att min magnus ska komma hem så jag kan få njuta av honom igen. det har varit 6 långa månader.

KRAM


en liten sofia med en stor aladdin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0