crash boom bang.

hej.


i onsdags blev jag inlagd på sjukhuset. de misstänkte en
skadad blindtarm men så var inte fallet. (ska tillägga att
jag varken fick äta eller dricka något från det
att jag kom till akuten. jag ångrade bittert att jag bara ätit
en clementin och lite flingor under hela onsdagen)


under torsdagen var jag iväg på ultraljud och röntgen.
systemet "urin-från-njuren-via-urinväg-till-urinblåsan"
fungerade inte som det skulle. rätt allvarligt tydligen.

de bestämde sig för att gå in med en slang i ryggen på mig
och 'koppla' den till njuren för att föra ut urinet. 
det var det värsta jag varit med om i hela mitt liv.
lokalbedövningen var värdelös & operationen gick inget vidare.

de fick göra en andra operation, då jag fick vara sövd,
tack gode gud. nu har jag en slang mellan njuren och blåsan
som löser mitt problem tillfälligt. ska tillbaka på röntgen om ett
tag då de beslutar vad som sker i framtiden.

kan ju nämna här att det var inte förrän på FREDAGMORGONEN
som jag fick äta och dricka igen. droppet hjälpte väl lite men inte
mycket.

ah, skulle kunna skriva en bok om detta men jag väljer att inte
göra det.
kan ju spara några blogg-ämnen också så jag har något
att sysselsätta mig med i veckan under min sjukskrivning.

/ S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0