jag fattar alltihop & ett sällsynt exemplar

jag funderar (bara nästan) seriöst på att döpa om bloggen till
singel-bloggen eller liknande. här skulle jag sedan peppa alla som 
är singlar och få dom att inse vilka möjligheter det finns.
jag blir lite trött faktiskt, på folk som verkar bygga sina liv på andra.
jag vet, been there done that och kommer aldrig göra om det igen.
jag har kommit på när ett förhållande inte är hälsosamt längre,
och det är när man känner "jag-kan-inte-leva-utan-honom".
för givetvis kan du det.
du trillar ju inte ner och dör om han lämnar dig.

ni tänker säkert att jag är bitter. bitter för att jag inte har någon.
men sanningen är den att jag har ju fler än den som bara har en.
jag kan ju ha en varje helg om jag vill. eller en varannan månad.
eller en om året.
det är ju det som är hela grejjen med att vara singel,
att för en gångs skull kan det bli på MINA villkor.

och vet ni vad jag tycker är synd? jo, att det vekar vara en allmän
uppfattning att man inte kan vara lycklig som singel. låt mig ge ett
exempel. linda bengtzing sjunger: "jag har allt jag vill ha, det är klart
jag mår bra.... ha min tidning i fred och en säng som är bred..."
kolla, en lycklig singel! nej, givetvis lägger hon till "jag ljuger så bra".
det är lite så det känns, att när man yttrar sig om hur bra man trivs
som singel så sitter alla med partner och tänker "stackarn, blev dumpad
av killen och försöker låtsas må bra". fel fel fel.

man kan vara lycklig "ensam". saken är ju den att jag inte ens är ensam.
jag har så sjukt härliga vänner som betyder allt för mig. en familj, som i
för sig flyttar isär och har sig, men som ändå är min klippa. jag har killar när jag
känner för det (skulle kunna berätta en hel drös med singel-äventyr,
men min pappa läser min blogg. I say no more).

SÅ, det är inte hela världen att vara ensam ett tag.
du är inte hälsosamt kär om du känner att du inte
kan leva utan den personen. alla singlar är inte deppiga
över sin civilstatus & nu är ni säkert nyfikna på äventyren
ni inte kommer få läsa om.

godnatt.

/ S


(PS. fan fan fan. winnerbäcks album kom ut tidigare
än planerat. idag. och jag sitter här hemma.
utan skivan. har fått två smakprov från min norska vän. tack.)

Kommentarer
Postat av: Moa

Äsch, jag tror Thomas skulle tycka det var intressant att veta vad sin yngsta dotter håller på med om kvällarna ;)

Jag röstar FÖR en singelblogg. Skaffa dig en ny blogg vetja där du fokuserar allt på det och ha kvar denna, för allt annat. Vore superskoj !

2009-09-19 @ 11:27:21
URL: http://moelimoa.blogspot.com
Postat av: sofia

då får det bli en lösenordsskyddad blogg så inte pappa kommer åt ;)

2009-09-19 @ 21:00:18
Postat av: Moa

FAST... man döper inte till namn...

2009-09-20 @ 12:10:30
URL: http://moelimoa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0