sail away with me honey

jag åkte till sjukan i tisdags för jag fick mega febern allan.
efter mycket om och men och väntetid blev jag inlagd.

dagen efter konstaterade i alla fall läkaren att den lilla slang jag
har mellan njuren och urinblåsan (sedan 4,5 månad tillbaka)
hade slutat fungera. "en sådan ska egentligen bara sitta inne i 3
månader"... suck, sveriges sjukvård....

nu är den slangen i alla fall utbytt, febern är nere, jag mår hyfsat bra &
inom ca en månad blir det operation och ta bort den dumma njuren
som bara verkar vilja förstöra mitt liv.. (hehe). nej men man kan tydligen
leva lika bra med bara en njure. så det ska nog gå bra!

läste lite på wikipedia (ordning o reda, lådvin på fredag
kunskap från wikipedia... svennebanan..) OCH hittade en bra
sak: "Hos en vuxen människa väger njurarna ca 160 gram vardera"

= kommer gå ner i vikt 160 gram utan att behöva banta eller nått!
woohoo.. (gäller att hitta något posivit här, hjälp till!)





(så här FRÄSCH känner man sig efter att ha legat i en sjukhussäng i
tre dagar...)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0