hej,

hej, jag heter sofia anna erika carlsson och jag fyllde 21 år i april.
jag växte upp med skilda föräldrar och fick det bästa av två världar.
när jag gick på dagis var jag kär i nino och lärde mig att läsa, och det
sistnämnda hjälpte mig att få hoppa upp en klass när jag började skolan.
jag ler när jag tänker tillbaka på när jag var liten; det fanns inga problem
i världen och kärlek var att skicka lappar till varandra och fråga chans.
jag växte upp och blev en riktigt plugghäst, som kanske inte tyckte det
var så roligt med läxor men som ändå ville vara duktig och få högsta betyg.
jag slutade nian, grät floder för rädslan inför allt det nya och saknad av det
gamla, men insåg snart att det bästa i livet låg framför mig. valde givetvis
den svåraste linjen entreprenör på teknis och spenderade de närmsta tre
åren med världens bästa klass och en utbildning i särklass. jag har varit kär
fler gånger än vad jag kan räkna på en hand (kanske till och med två) men
mina största förälskelser är få. jag har haft fem förhållanden med fyra olika
killar. jag har blivit dumpad, jag har dumpat. jag har blivit rejält sårad och
jag har säkerligen sårat. det värsta som egentligen hänt mig var när
någon jag trodde jag skulle leva hela livet med, valde att gå sin egen
väg
. men jag tror på ödet och är helt övertygad om att det fanns en väldigt
bra mening med det också. jag har rest endel; varit i USA två gånger, london gånger
tre, spanien, italien, långresa till thailand, bali, malaysia och australien. 
i september 2009 började jag jobba på frinab, och där är jag kvar än. 
just nu i livet funderar jag över vad just livet är. ska jag verkligen bo i borås
hela livet? jag är livrädd för att jag vaknar upp om 20 år och inser att allt bara
gled förbi. jag önskar inget hellre än att jag kunde nöja mig, men jag vet samtidigt
att jag har en ganska orolig själ som funderar, reflekterar och analyserar allt. 
jag älskar att skriva, skulle skrivit en bok om jag visste vad den skulle handla om. 
jag har en egen lägenhet i villastan, vännerna tätt runtomkring (men några älskade alldeles
för långt bort), en bil, och med världens övertygelse; världens bästa familj.
jag är sjukt nöjd med vad jag gjort hittills under mina 21 år. jag tycker själv att jag blivit
ganska klok faktiskt.
men jag har ett problem;

jag heter sofia anna erika carlsson, fyllde 21 i april, och har ingen aning om vad jag vill göra
med mitt liv.


/ S

Kommentarer
Postat av: X

En dag bara vet du... Och det kommer inte vara försent.

2011-06-14 @ 22:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0