pappa, thomas, tc, benke...

idag är det alla pappors dag men eftersom min pappa befinner sig på ett
soligt gran canaria just nu och inte kan få en stor kram så får han något
ännu bättre; ett alldeles eget blogginlägg! det är ju lite extra roligt med
tanke på att han faktiskt är en av mina mest trogna läsare.

min pappa har alltid varit världens bästa pappa. givetvis har det funnis
stunder i livet då man undrat vilken planet han kommer från, men det
var mest när man var trotsig tonåring och exempelvis inte fick sova i
killarnas rum i spanien.. när mamma och pappa gick isär bodde vi varannan
helg hos pappa & jag har så många fina minnen från då. när jag och frida
skulle till city och köpa smör till pappa och vi sprang hela vägen hem och tillbaka
igen för att fråga om det skulle vara osaltat eller saltat. jag minns när jag
och frida åkte med rike runt för att se pappa äga i bowling och sjunga hejarramsor.
jag minns första resan utomlands, när pappa lät oss äta nutella och popcorn
till lunch.
pappas alldeles egna restaurang "skitiga duken" som serverade
utsökta middagar. jag minns att pappa lurade oss och hällde i heinz ketchup i
en felix tub utan att vi märkte något.

efter ett tag började vi bo varannan vecka med pappa, samtidigt som han köpte
hus i aplared. pappa har alltid ställt upp & stöttat. men som med allt annat kan inte
allt alltid vara rosenrött. jag glömmer aldrig beskedet vi fick när vi var på semester
på gotland att pappa fått en propp och låg på sjukhus. efter det har inte allt varit lätt
men utan att avslöja familjehemligheter här kan vi konstatera att vi lyckades alla ta
oss igenom även svåra perioder och kanske till och med bli lite bättre människor med
mer erfarenhet om livet. pappa är stark & jag är så glad att han kämpade hårt och blev
vanliga pappa igen.

nu, när man bor i egen lya, träffas vi över middagar. nästan en gång i veckan lyckas
vi samla lilla familjen. nästa år på farsdag hoppas jag kunna titulera mig som delägare 
av lya i spanien tillsammans med pappa.

medan arbetare på parker panik-sysselsätter-sig när någon säger "TC kommer!"
vet jag om att han är så mycket mer än en hård (men rättvis) chef. han är en utmärkt
kock, han är generös, han är rolig, han är en duktig skribent och framför allt,
som redan sagts; världens bästa pappa.

PS. jag citerar pappa som funderar på framtida planer: "...kanske skulle funka eller så kanske
man skulle bli bloggare, verkar ju vara ett yrke? Eller är jag för gammal?"

pappa, du är inte för gammal och jag tycker absolut att du ska bli bloggare.

 

Kommentarer
Postat av: Anette

Hej Sofia, nu har du en läsare till..:) så gulligt du skrivit om Thomas. Han är en underbar man, snäll, rolig, omtänksam och ger mycket kärlek..det är därför jag älskar honom så mycket..trivs så bra med honom ska dú veta. Han är trygg att vara med...ha så gott...kram på dig

2011-11-13 @ 22:45:02
Postat av: Sofia

Hej Anette :) Kul att du hittat hit också! jag är så himla glad att pappa träffat dig, ni känns som rikiga soulmates. KRAM!

2011-11-17 @ 19:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0