det jag älskar

jag har nog knappt aldrig skrivit ett hyllningsinlägg till livet i den här bloggen.
det hänger ett hjärta på min spegel, där det står "njut av livet". jag glömmer
nog det ibland. det är synd, för det finns så mycket i mitt liv som jag älskar

jag älskar min mysiga lägenhet. min lilla etta med sovloft & röd-kaklat kök.
min lya betyder frihet för mig. det kommer alltid vara här jag bodde själv 
första gången i mitt liv och kom närmare mig själv.

jag älskar att jag har fått må bra i livet. det enda jag förlorat är en njure, och
den klarar jag mig utmärkt utan. med vissa undantag har även min familj och
mina vänner haft lika mycket tur i livet. 

jag älskar mitt jobb. frinabfamiljen som jag inte skulle vilja vara utan. jag är 
så stolt över mig själv!
jag har faktiskt jobbat mig från fabriken in till kontoret
som orderläggare, till ekonomiassistent och snart till controller. jag är tacksam
att jag får möjligheter att resa i världen, gå frinab-högskolan & varit så lyckligt
lottat med underbara arbetskamrater. 

jag älskar att bo i villastan. mina bästa vänner finns på gångavstånd. jag är nere
mitt i borås på två minuter. 

jag älskar givetvis min sjukt fina familj och mina världsbästa vänner.
det finns inget bättre. 

jag älskar att jag haft tur med kärlek i livet. jag har fått älska och bli älskad, 
fått lämna och bli lämnad, varit kär, varit olyckligt kär, försökt både en och 
två gånger, insett vad jag gillar och vad jag inte gillar och insett att det finns
ingen stress i att hitta min soulmate - han kommer när han kommer och tillsdess
njuter jag av ensamhet. 


sen finns det såklart tusen saker till som jag älskar. 
som jag inte skriver här. 
enda anledningen att jag vill fly härifrån ibland, är för
att jag är så rädd att jag missar massa saker ute i stora världen
júst för att jag trivs så bra i lilla borås.

men vi glömmer det idag. 
för idag bara jag älskar mitt liv.







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0